توجه به مشترکات مذاهب اسلامی برای همفکری بیشتر
کد خبر: 3730403
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

 توجه به مشترکات مذاهب اسلامی برای همفکری بیشتر

گروه اجتماعی - رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: مشترکات زیادی بین مذاهب اسلامی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها توجه کرد تا زمینه‌هایی برای همفکری و تعامل بیشتر بین مجموعه اهل سنت و شیعه ایجاد شود.  

  توجه به مشترکات مذاهب اسلامی برای همفکری بیشتر

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل موسسه بنت‌الهدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی در دهمین همایش علمی پژوهشی حیات طیبه و نخستین همایش بین المللی جایگاه زن و خانواده در تحقق حیات طیبه از دیدگاه فقه مذاهب اسلامی که در مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی برگزار شد، اظهار کرد: حضرت معصومه(س) دارای شأن والایی در حوزه اسلام هستند و مانند حضرت فاطمه(س) در مسیر اسلام نقش‌آفرینی کردند.  

وی یادآوری کرد: امیدواریم این همایش دوره کارورزی خوبی برای ورود به عرصه های جدی تحقیق و پژوهش باشد و به طور علمی از این همایش بهره‌مند شوید. 

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان اینکه دو مسئله در این همایش هدف گذاری شده است گفت: توجه به نقش تأثیرگذار بانوان در عرصه های اجتماعی از جمله مسائل مورد توجه است. یک زوج زمانی می‌تواند نقش خود را به درستی ایفا کند که هر دو عنصر زن و مرد در جایگاه خود ایفای نقش داشته باشد. 

وی عنوان کرد: نسبت به هر دو جنس زن و مرد باید نگاه کامل وجود داشته باشد که دست مایه اصلی این همایش است. کاویانی تقریب مذاهب را از دیگر مسائل مهم ذکر کرد و افزود: مشترکات زیادی بین مذاهب اسلامی وجود دارد که می توان به آنها توجه کرد تا زمینه‌هایی برای همفکری و تعامل بیشتر بین مجموعه اهل سنت و شیعه ایجاد شود.

وی یادآور شد: این همایش به طور موفق در این زمینه عمل کرده و تنها شعار داده نشده است و رتبه‌های برتر این همایش از سوی اهل سنت و شیعیان انتخاب شدند. 

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: عنوان این همایش در پایگاه علوم جهان اسلامی ثبت و سامانه ای برای اساتید راه اندازی شده است. 

کاویانی با بیان اینکه پوستر همایش در قالب هفت زبان طراحی شده است گفت: این امر زمینه ای فراهم کرده تا افراد مختلف بتوانند در این عرصه حضور داشته باشند. پیش نشست‌هایی ویژه برادران اهل سنت برگزار شده که از جمله آنها در خراسان، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان و... بوده است. 

کاویانی با بیان اینکه 15 درصد مشارکت از سوی حوزه‌های علمیه اهل سنت در این همایش وجود داشته است گفت: این مشارکت خوب است ولی امیدواریم در همایش‌های آینده افزایش پیدا کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی بیان کرد:  366 چکیده مقاله به دبیرخانه ارسال شد و 295 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت. 27 مقاله ممتاز شناخته شده و سه نفر رتبه برتر را کسب کردند و 24 مقاله در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام 

captcha